Справка Houdini на русском Nodes Object nodes

Guide Groom object node

Генерирует направляющие кривые на геометрии кожи и выполняет дальнейшую обработку с использованием редактируемой сети SOP, содержащейся в ноде.

Note

Геометрия кожи должна быть статичной. Для работы с анимированной версией геометрии используется Guide Deform.

Parameters

Rest Skin Source

Skin Source

SOP Geometry

Извлекает геометрию кожи из объекта груминга или SOP ноды.

File

Загружает геометрию кожи из файла.

Skin SOP

Извлекает геометрию кожи из указанной SOP ноды.

Skin File

Извлекает геометрию кожи из указанного файла.

Group

Генерирует направляющие кривые на указанной группе примитивов.

Skin VDB

Получение VDB образа геометрии кожи. Многие из инструментов в объекте Guide Groom, используют этот VDB вольюм для эффективного предотвращения проникновения сквозь поверхность кожи.

VDB Source

From Skin Geometry

Генерирует VDB из указанной геометрии кожи.

SOP Geometry

Импортирует VDB из SOP контекста.

File

Загружает VDB из файла.

Параметры режима From Skin Geometry:

Voxel Size

Генерирует VDB вольюм геометрии кожи, используя данный размер вокселя.

Вольюм используется нодами SOP для отталкивания кривых от геометрии кожи.

Параметры режима SOP Geometry:

SOP Path

Импортирует VDB из указанного пути SOP.

Group

Используемая группа VDB примитивов импортированной SOP геометрии.

Parameters for File mode:

File

Загружает VDB образ поверхности кожи из файла по указанному пути.

Group

Используемая группа файла.

Tip

Если SOP сеть или файл содержит несколько вольюмов, используйте @name==surface, чтобы получить только VDB поверхность, так как только этот тип вольюма используется инструментами груминга.

Basic

Distribution

Mode

Scatter On Surface

Разбрасывает направляющие кривые по геометрии кожи.

Guide Per Point

Генерирует направляющие кривые на каждой точке геометрии кожи.

Use External Geometry

Извлекает направляющие из внешней геометрии.

Scatter On Surface Parameters

Density

Разбрасывает направляющие с данной плотностью.

Этот параметр может быть переопределен с помощью атрибута или текстуры. Для этого выберите нужный вариант в раскрывающемся меню рядом с параметром.

Scatter Seed

Разбрасывает направляющие используя данное значение seed .

Relax Iterations

Количество релаксаций позиций направляющих после разбрасывания. Более высокие значения приводят к более равномерному распределению направляющих за счет большего времени вычисления.

External Geometry Parameters

Geometry

Извлекает направляющие кривые из этой ноды SOP.

Resample To Match Fur Segments

Пересчет количества сегментов импортируемых направляющих в соответствии со значением указанным в этой ноде.

Reverse Curves

Меняет направление входящих кривых. Houdini предполагает, что начальные вершины кривых являются корневыми. Используйте эту опцию, если начальные вершины направляющих находятся на кончиках.

Snap To Skin

Сажает направляющие кривые на поверхность кожи. Решает проблему с направляющими, которые слегка не касаются геометрии.

Guide Creation

Segments

Генерирует направляющие кривые с указанным количеством сегментов.

Length

Генерирует направляющие кривые с указанной начальной длиной.

Этот параметр может быть переопределен с помощью атрибута или текстуры. Для этого выберите нужный вариант в раскрывающемся меню рядом с параметром.

Display

Display As Subdivision Curves

Делит кривые на более мелкие сегменты во вьюпорте для получения более сглаженной формы.

Display Color

Отображает кривые во вьюпорте в данном цвете.

Optimization

Bypass Editable SOP Network

Не выполняет готовку SOP сети внутри этой ноды. Это необходимо для более быстрого отклика при настройке параметров этой ноды.

Skin Attribute Transfer

Передает любые атрибуты геометрии кожи примитивам сгенерированных кривых.

Point Attributes

Передает указанные атрибуты точек с геометрии кожи.

Vertex Attributes

Передает указанные атрибуты вершин с геометрии кожи.

Primitive Attributes

Передает указанные атрибуты примитивов с геометрии кожи.

Detail Attributes

Передает указанные атрибуты класса Detail с геометрии кожи.

File Cache

Смотрите File Cache SOP для получения дополнительной информации.

See also

Object nodes

  • Agent Cam

    Create and attach camera to a crowd agent.

  • Alembic Archive

    Loads the objects from an Alembic scene archive (.abc) file into the object level.

  • Alembic Xform

    Loads only the transform from an object or objects in an Alembic scene archive (.abc).

  • Ambient Light

    Adds a constant level of light to every surface in the scene (or in the light’s mask), coming from no specific direction.

  • Atmosphere

    Creates a fog effect when rendered.

  • Auto Bone Chain Interface

    The Auto Bone Chain Interface is created by the IK from Objects and IK from Bones tools on the Rigging shelf.

  • Blend

    Switches or blends between the transformations of several input objects.

  • Blend Sticky

    Computes its transform by blending between the transforms of two or more sticky objects, allowing you to blend a position across a polygonal surface.

  • Bone

    The Bone Object is used to create hierarchies of limb-like objects that form part of a hierarchy …

  • COP2 Plane

    Container for the Compositing operators (COP2) that define a picture.

  • Camera

    You can view your scene through a camera, and render from its point of view.

  • Dop Network

    The DOP Network Object contains a dynamic simulation.

  • Environment Light

    Environment Lights provide background illumination from outside the scene.

  • Extract Transform

    The Extract Transform Object gets its transform by comparing the points of two pieces of geometry.

  • Fetch

    The Fetch Object gets its transform by copying the transform of another object.

  • Formation Crowd Example

    Crowd example showing a changing formation setup

  • Franken Muscle

    Creates a custom muscle by combining any number of geometry objects, muscle rigs, and muscle pins.

  • Fuzzy Logic Obstacle Avoidance Example

  • Fuzzy Logic State Transition Example

  • Geometry

    Container for the geometry operators (SOPs) that define a modeled object.

  • Groom Merge

    Объединяет данные груминга нескольких объектов в один поток.

  • Guide Deform

    Смещает кривые груминга в соответствии с анимированной геометрией кожи (skin).

  • Guide Groom

    Генерирует направляющие кривые на геометрии кожи и выполняет дальнейшую обработку с использованием редактируемой сети SOP, содержащейся в ноде.

  • Guide Simulate

    Выполняет физическую симуляцию направляющих.

  • Hair Generate

    Генерирует волосы из направляющих кривых и геометрии кожи.

  • Handle

    The Handle Object is an IK tool for manipulating bones.

  • Indirect Light

    Indirect lights produce illumination that has reflected from other objects in the scene.

  • Instance

    Instance Objects can instance other geometry, light, or even subnetworks of objects.

  • Light

    Light Objects cast light on other objects in a scene.

  • Light template

    A very limited light object without any built-in render properties. Use this only if you want to build completely custom light with your choice of properties.

  • Microphone

    The Microphone object specifies a listening point for the SpatialAudio CHOP.

  • Mocap Acclaim

    Import Acclaim motion capture.

  • Mocap Biped 1

    A male character with motion captured animations.

  • Mocap Biped 2

    A male character with motion captured animations.

  • Mocap Biped 3

    A male character with motion captured animations.

  • Muscle

    The Muscle object is a versatile tool that can be used when rigging characters and creatures with musculature.

  • Muscle Pin

    Creates a simple rigging component for attaching regions of a Franken Muscle to your character rig.

  • Muscle Rig

    Creates the internal components of a muscle (the rig), by stroking a curve onto a skin object.

  • Null

    Serves as a place-holder in the scene, usually for parenting. this object does not render.

  • Path

    The Path object creates an oriented curve (path)

  • PathCV

    The PathCV object creates control vertices used by the Path object.

  • Pxr AOV Light

    Pxr AOV Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Barn Light Filter

    Pxr Barn Light Filter object for RenderMan RIS.

  • Pxr Blocker Light Filter

    Pxr Blocker Light Filter object for RenderMan RIS.

  • Pxr Cookie Light Filter

    Pxr Cookie Light Filter object for RenderMan RIS.

  • Pxr Day Light

    Pxr Day Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Disk Light

    Pxr Disk Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Distant Light

    Pxr Distant Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Dome Light

    Pxr Dome Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Gobo Light Filter

    Pxr Gobo Light Filter object for RenderMan RIS.

  • Pxr Mesh Light

    Pxr Mesh Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Portal Light

    Pxr Portal Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Ramp Light Filter

    Pxr Ramp Light Filter object for RenderMan RIS.

  • Pxr Rectangle Light

    Pxr Rectangle Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Rod Light Filter

    Pxr Rod Light Filter object for RenderMan RIS.

  • Pxr Sphere Light

    Pxr Sphere Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Standard Area Light

    Pxr Standard Area Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Standard Environment Day Light

    Pxr Standard Environment Day Light object for RenderMan RIS.

  • Pxr Standard Environment Map Light

    Pxr Standard Environment Map Light object for RenderMan RIS.

  • Python Script

    The Python Script object is a container for the geometry operators (SOPs) that define a modeled object.

  • Ragdoll Run Example

    Crowd example showing a simple ragdoll setup.

  • Rivet

    Creates a rivet on an objects surface, usually for parenting.

  • Simple Biped

    A simple and efficient animation rig with full controls.

  • Simple Female

    A simple and efficient female character animation rig with full controls.

  • Simple Male

    A simple and efficient male character animation rig with full controls.

  • Sound

    The Sound object defines a sound emission point for the Spatial Audio chop.

  • Stereo Camera Rig

    Provides parameters to manipulate the interaxial lens distance as well as the zero parallax setting plane in the scene.

  • Stereo Camera Template

    Serves as a basis for constructing a more functional stereo camera rig as a digital asset.

  • Sticky

    Creates a sticky object based on the UV’s of a surface, usually for parenting.

  • Subnet

    Container for objects.

  • Switcher

    Acts as a camera but switches between the views from other cameras.

  • Tissue Solver

    Collects muscles, anatomical bone models, and skin objects and places them into a single dynamics simulation.

  • VR Camera

    Camera supporting VR image rendering.

  • Viewport Isolator

    A Python Script HDA providing per viewport isolation controls from selection.

  • pxr Int Mult Light Filter

    pxr Int Mult Light Filter object for RenderMan RIS.