Справка Houdini на русском Shelf tools

Guide Process tab shelf tool

Инструменты на вкладке Guide Process влияют на положение и ориентацию волос, добавляя атрибуты на поверхность кожи при помощи рисования.

Shelf tools

  • Initialize Guides

    Задает направляющим начальное направление.

  • Curve Advect

    Формирует кривые используя векторное поле, сгенерированное на основе кривых, нарисованных на поверхности кожи.

  • Reguide

    Интерполирует направляющие между существующими направляющими.

  • Set Direction

    Направляет кривые по определенному вектору.

  • Set Length

    Удлиняет или укорачивает направляющие волос.

  • Lift

    Приподнимает кривые от поверхности кожи или выравнивает их вдоль нее.

  • Straighten

    Выпрямляет волосы, поворачивая каждый сегмент так, чтобы он находился в том же направлении, что и предыдущий сегмент.

  • Smooth

    Смешивает формы соседних направляющих, чтобы получить более сглаженный результат.

  • Frizz

    Искажает форму направляющих, имитируя кудри.

  • Bend

    Изгибает кривые в определенном направлении и под определенным углом.

  • Clump

    Собирает волосы в пряди.

  • Part

    Позволяет нарисовать линию пробора на геометрии кожи.

  • Add White Hairs

    Добавляет атрибут, который воспринимается в стандартном шейдере волос как белые волосы.

Shelf tools

Using the shelf

  • Customize the shelf

    How to change the look of the shelf, change and rearrange its contents, and create your own shelf tools.

Shelf tabs

  • Create tab

    Tools on the Create tab let you create and place primitives, curves, and null objects in the scene view.

  • Modify tab

    Tools on the Modify tab let you easily customize objects in the scene view.

  • Model tab

    Tools on the Model tab let you edit objects in the scene view.

  • Polygon tab

    Tools on the Polygon tab let you modify polygons in the scene view.

  • Deform tab

    Tools on the Deform tab let you deform objects in the scene view.

  • Texture tab

    Tools on the Texture tab let you texture objects in the scene view.

  • Rigging tab

    The Rigging tab contains tools for creating premade rigs.

  • Muscles tab

    The Muscles tab contains tools for creating muscles.

  • Characters tab

    Tools on the Character tab let you create characters in the scene view.

  • Constraints tab

    Tools on the Constraints tab create a constraint network where you can constrain objects to each other in the scene view.

  • Hair Utils tab

    Инструменты на вкладке Hair Utils позволяют быстро настроить волосы или шерсть на объектах.

  • Guide Process tab

    Инструменты на вкладке Guide Process влияют на положение и ориентацию волос, добавляя атрибуты на поверхность кожи при помощи рисования.

  • Guide Brushes tab

    Инструменты на вкладке Grooming позволяют добавлять волосы и напрямую на них воздействовать.

  • Terrain FX shelf tab

  • Cloud FX tab

    The Cloud FX tab contains tools for creating cloud effects.

  • Volume tab

    The Volume tab contains tools for creating volume effects.

  • Lights and Cameras tab

    Tools on the Lights and Cameras tab let you create and place lights and cameras in the scene view.

  • Collisions tab

    Tools on the Collisions tab let you create collision objects in the scene view.

  • Particles tab

    Tools on the Particles tab let you create dynamic particle simulations.

  • Grains tab

    The Grains tab contains tools for simulate grains of sand and other granular matter.

  • Rigid Bodies tab

    Tools on the Rigid Bodies tab let you create dynamic RBD objects in the scene view.

  • Particle Fluids tab

    Tools on the Particle Fluids tab let you create particle based liquids in the scene view.

  • Viscous Fluids tab

    Viscous fluids are FLIP simulations that use a temperature attribute to drive viscosity.

  • Oceans tab

    The Oceans tab contains tools for creating ocean simulations.

  • Fluid Containers tab

    The Fluid Containers tab contains tools for creating pyro, smoke, and liquid containers.

  • Populate Containers tab

    The Populate Containers tab contains tools for creating and removing fire, smoke, and liquid.

  • Container Tools tab

    The Container Tools tab contains tools for manipulating fire, smoke, and liquid.

  • Pyro FX tab

    Tools on the Pryo FX tab let you create simulated smoke and fire effects.

  • Cloth tab

    Tools on the Cloth tab let you create and constrain cloth objects in the scene view.

  • Solid tab

    Tools on the Solid tab let you create and modify solid objects.

  • Wires tab

    Tools on the Wires tab let you create flexible dynamic objects in the scene view.

  • Crowds tab

    The Crowds tab contains tools for creating crowds, crowd behaviors, as well as examples.

  • Drive Simulation tab

    Tools on the Drive Simulation tab let you manipulate dynamic objects in the scene view.

Technical