bsdf switch(bsdf direct, bsdf indirect)
This makes it possible to use a different bsdf for direct and indirect lighting.
See also |
Справка Houdini на русском VEX VEX Функции
Use a different bsdf for direct or indirect lighting.
bsdf switch(bsdf direct, bsdf indirect)
This makes it possible to use a different bsdf for direct and indirect lighting.
See also |
Добавляет элемент в массив или строку.
Возвращает индексы отсортированной версии массива.
Эффективно создает массив из своих аргументов.
Перебирает элементы массива с необязательной нумерацией.
Вставляет элемент, массив или строку в массив или строку.
Проверяет, является ли заданный индекс действительным для массива или строки.
Возвращает длину массива.
Удаляет последний элемент массива и возвращает его.
Добавляет элемент в массив.
Удаляет из массива элемент с заданным индексом.
Удаляет элемент из массива.
Переупорядочивает элементы в массиве или строке.
Устанавливает длину массива.
Возвращает массив или строку в обратном порядке.
Вырезает подстроку или подмассив из строки или массива.
Возвращает массив отсортированный в порядке возрастания.
Добавляет единый атрибут в массив.
Добавляет атрибут к геометрии.
Добавляет атрибут класса detail к геометрии.
Добавляет атрибут класса point к геометрии.
Добавляет атрибут класса primitive к геометрии.
Добавляет атрибут класса vertex к геометрии.
Appends to a geometry’s visualizer detail attribute.
Читает значение атрибута из геометрии.
Возвращает класс атрибута геометрии.
Возвращает размер атрибута геометрии.
Возвращает тип атрибута геометрии.
Returns the transformation metadata of a geometry attribute.
Читает значение атрибута класса detail из геометрии.
Читает значение атрибута класса detail из геометрии и выводит флаг успеха/неудачи операции чтения.
Возвращает размер атрибута класса detail.
Возвращает тип атрибута класса detail.
Returns the type info of a geometry attribute.
Читает значение встроенной функции атрибута класса detail из геометрии.
Находит примитив/точку/вершину, которая имеет определенное значение атрибута.
Возвращает число элементов, в которых целочисленный или строковый атрибут имеет определенное значение.
Читает значение атрибута из геометрии и выводит флаг успеха/неудачи операции чтения.
Copies the value of a geometry attribute into a variable and returns a success flag.
Проверяет, существует ли атрибут геометрии.
Проверяет, существует ли указанный атрибут класса detail.
Проверяет, существует ли указанный атрибут класса point.
Проверяет, существует ли указанный атрибут класса prim.
Проверяет, существует ли указанный атрибут класса vertex.
Находит точку по атрибуту id.
Находит примитив по атрибуту id.
Находит точку по атрибуту name.
Находит примитив по атрибуту name.
Возвращает количество уникальных значений из целочисленного или строкового атрибута.
Читает значение атрибута класса point из геометрии.
Читает значение атрибута класса point из геометрии и выводит флаг успеха/неудачи операции чтения.
Возвращает размер атрибута класса point.
Возвращает тип атрибута класса point.
Returns the type info of a geometry attribute.
Читает значение атрибута класса primitive из геометрии.
Interpolates the value of an attribute at a certain parametric (u, v) position and copies it into a variable.
Evaluates the length of an arc on a primitive using parametric uv coordinates.
Читает значение атрибута класса primitive из геометрии и выводит флаг успеха/неудачи операции чтения.
Возвращает размер атрибута класса primitive.
Возвращает тип атрибута класса primitive.
Returns the type info of a geometry attribute.
Returns position derivative on a primitive at a certain parametric (u, v) position.
Читает значение встроенной функции атрибута класса primitive из геометрии.
Interpolates the value of an attribute at a certain parametric (uvw) position.
Convert parametric UV locations on curve primitives between different spaces.
Записывает значение атрибута в геометрию.
Sets the meaning of an attribute in geometry.
Записывает значение атрибута класса detail в геометрию.
Записывает значение атрибута класса point в геометрию.
Записывает значение атрибута класса primitive в геометрию.
Записывает значение записываемой встроенной функции атрибута класса primitive.
Записывает значение атрибута класса vertex в геометрию.
Возвращает одно из множества уникальных значений целочисленного или строкового атрибута.
Interpolates the value of an attribute at certain UV coordinates using a UV attribute.
Читает значение атрибута класса vertex из геометрии.
Читает значение атрибута класса vertex из геометрии и выводит флаг успеха/неудачи операции чтения.
Возвращает размер атрибута класса vertex.
Возвращает тип атрибута класса vertex.
Returns the type info of a geometry attribute.
Returns a specular BSDF or computes specular shading.
Returns the albedo (percentage of reflected light) for a bsdf given the outgoing light direction.
Returns a specular BSDF using the Ashikhmin shading model.
Returns a Blinn BSDF or computes Blinn shading.
Returns a cone reflection BSDF.
Creates a bsdf object from two CVEX shader strings.
Returns a diffuse BSDF or computes diffuse shading.
Evaluates a bsdf given two vectors.
Returns a BSDF for shading hair.
Returns an anisotropic volumetric BSDF, which can scatter light forward or backward.
Returns an isotropic BSDF, which scatters light equally in all directions.
Returns new BSDF that only includes the components specified by the mask.
Returns the normal for the diffuse component of a BSDF.
Returns a Phong BSDF or computes Phong shading.
Samples a BSDF.
Computes the solid angle (in steradians) a BSDF function subtends.
Splits a bsdf into its component lobes.
Creates an approximate SSS BSDF.
Adds new channels to a CHOP node.
Reads from a CHOP attribute.
Reads CHOP attribute names of a given attribute class from a CHOP input.
Returns the sample number of the last sample in a given CHOP input.
Returns the frame corresponding to the last sample of the input specified.
Returns the time corresponding to the last sample of the input specified.
Returns the channel index from a input given a channel name.
Returns the value of a channel at the specified sample.
Computes the minimum and maximum value of samples in an input channel.
Returns all the CHOP channel names of a given CHOP input.
Returns the number of channels in the input specified.
Returns the sample rate of the input specified.
Returns the value of CHOP context temporary buffer at the specified index.
Removes channels from a CHOP node.
Removes a CHOP attribute.
Renames a CHOP channel.
Resize the CHOP context temporary buffer
Sets the value of a CHOP attribute.
Устанавливает длину данных канала CHOP.
Sets the sampling rate of the CHOP channel data.
Sets the CHOP start sample in the channel data.
Returns the start sample of the input specified.
Returns the frame corresponding to the first sample of the input specified.
Returns the time corresponding to the first sample of the input specified.
Writes a value of CHOP context temporary buffer at the specified index.
Returns 1 if the Vex CHOP’s Unit Menu is currently set to 'frames', 0 otherwise.
Returns 1 if the Vex CHOP’s Unit Menu is currently set to 'samples', 0 otherwise.
Returns 1 if the Vex CHOP’s Unit Menu is currently set to 'seconds', 0 otherwise.
Возвращает количество входов.
Compute the color value of an incandescent black body.
Transforms between color spaces.
Вычисляет яркость цвета RGB, заданного параметрами.
Преобразует string во float.
Преобразует string в integer.
Depending on the value of c, returns the translate (c=0), rotate (c=1), scale (c=2), or shears (c=3) component of the transform (xform).
Преобразует аргумент из радиан в градусы.
Creates a vector4 representing a quaternion from euler angles.
Преобразование цветового пространства HSV в цветовое пространство RGB.
Converts a quaternion represented by a vector4 to a matrix3 representation.
Преобразует аргумент из градусов в радианы.
Преобразование цветового пространства RGB в цветовое пространство HSV.
Convert a linear sRGB triplet to CIE XYZ tristimulus values.
Flattens an array of vector or matrix types into an array of floats.
Turns a flat array of floats into an array of vectors or matrices.
Convert CIE XYZ tristimulus values to a linear sRGB triplet.
Add a clip into an agent’s definition.
Returns all of the animation clips that have been loaded for an agent primitive.
Finds the index of a channel in an agent’s animation clip.
Returns the length (in seconds) of an agent’s animation clip.
Returns an agent primitive’s current animation clips.
Samples a channel of an agent’s clip at a specific time.
Samples an agent’s animation clip at a specific time.
Returns the sample rate of an agent’s animation clip.
Samples an agent’s animation clip at a specific time.
Returns the current times for an agent primitive’s animation clips.
Returns the transform groups for an agent primitive’s current animation clips.
Returns the blend weights for an agent primitive’s animation clips.
Returns the name of the collision layer of an agent primitive.
Returns the name of the current layer of an agent primitive.
Finds the index of a transform group in an agent’s definition.
Returns the transform that each shape in an agent’s layer is bound to.
Returns all of the layers that have been loaded for an agent primitive.
Returns the names of the shapes referenced by an agent primitive’s layer.
Returns the current local space transform of an agent primitive’s bone.
Returns the current local space transforms of an agent primitive.
Returns the child transforms of a transform in an agent primitive’s rig.
Finds the index of a transform in an agent primitive’s rig.
Returns the parent transform of a transform in an agent primitive’s rig.
Returns the number of transforms in an agent primitive’s rig.
Returns whether a transform is a member of the specified transform group.
Returns the names of the transform groups in an agent’s definition.
Returns the weight of a member of the specified transform group.
Returns the name of each transform in an agent primitive’s rig.
Converts transforms from world space to local space for an agent primitive.
Converts transforms from local space to world space for an agent primitive.
Returns the current world space transform of an agent primitive’s bone.
Returns the current world space transforms of an agent primitive.
Sets the current animation clips for an agent primitive.
Sets the animation clips that an agent should use to compute its transforms.
Sets the current times for an agent primitive’s animation clips.
Sets the blend weights for an agent primitive’s animation clips.
Sets the collision layer of an agent primitive.
Sets the current layer of an agent primitive.
Overrides the local space transform of an agent primitive’s bone.
Overrides the local space transforms of an agent primitive.
Overrides the world space transform of an agent primitive’s bone.
Overrides the world space transforms of an agent primitive.
Reads a variable from the displacement shader for the surface.
Returns file system status for a given file.
Добавляет точку в геометрию.
Добавляет примитив в геометрию.
Добавляет вершину к примитиву в геометрии.
Clip the line segment between p0 and p1.
Возвращает дескриптор текущей геометрии.
Returns an oppath: string to unwrap the geometry in-place.
This function computes the first intersection of a ray with geometry.
Computes all intersections of the specified ray with geometry.
Finds the closest position on the surface of a geometry.
Finds the closest point in a geometry.
Finds the all the closest point in a geometry.
Returns the number of edges in the group.
Возвращает номер следующей точки подключенной к данной.
Возвращает количество точек, подключенных к указанной точке.
Возвращает массив номеров точек соединенных с данной.
Возвращает количество точек на входе или в файле геометрии.
Возвращает количество примитивов на входе или в файле геометрии.
Возвращает количество вершин на входе или в файле геометрии.
Возвращает количество вершин в группе.
Возвращает список примитивов, содержащих точку.
Возвращает линейный номер вершины указанной точки.
Возвращает список вершин, связанных с точкой.
Returns a list of primitives potentially intersecting a given bounding box.
Преобразует пару примитив/вершина в номер точки.
Возвращает список точек, принадлежащих примитиву.
Преобразует пару номер примитива/вершины в линейный номер вершины.
Возвращает количество вершин в примитиве.
Возвращает список вершин в примитиве.
Удаляет точку из геометрии.
Удаляет примитив из геометрии.
Sets edge group membership in a geometry.
Rewires a vertex in the geometry to a different point.
Rewires a vertex in the geometry to a different point.
This function computes the intersection of the specified ray with the geometry in uv space.
Преобразует пару примитив/вершина в линейный индекс вершины.
Returns the linear vertex number of the next vertex sharing a point with a given vertex.
Возвращает номер точки указанной линейной вершины.
Returns the linear vertex number of the previous vertex sharing a point with a given vertex.
Возвращает номер примитива, содержащего заданную вершину.
Преобразует линейный индекс вершины в номер вершины в содержащем её примитиве.
Возвращает список пар точек рёбер указанной группы.
Возвращает список точек указанной группы.
Возвращает список примитивов указанной группы.
Возвращает 1, если ребро, указанное парой точек, входит в группу, указанную строкой.
Возвращает 1, если точка, указанная номером точки, входит в группу, указанную строкой.
Возвращает 1, если примитив, указанный номером примитива, входит в группу, указанную строкой.
Возвращает 1, если вершина, указанная номером вершины, входит в группу, указанную строкой.
Возвращает количество точек в группе.
Возвращает количество примитивов в группе.
Добавляет или удаляет точку в/из группы в геометрии.
Добавляет или удаляет примитив в/из группы в геометрии.
Добавляет или удаляет вершину в/из группы в геометрии.
Возвращает конечную точку полуребра.
Возвращает конечную вершину полуребра.
Возвращает количество полуребер, эквивалентных заданному полеребру.
Определяет, являются ли два полуребра эквивалентными (представлены одним и тем же ребром).
Определяет, соответствует номер полуребра первичному полуребру.
Определяет, соответствует ли номер полуребра действительному полуребру.
Возвращает полуребро, которое следует за заданным полуребром в его примитиве.
Возвращает следующие полуребра, эквивалентные заданному полуребру.
Возвращает точку, в которую подключена вершина, следующая за конечной вершиной полуребра в его примитиве.
Возвращает вершину, следующую за конечной вершиной заданного полуребра в его примитиве.
Возвращает точку, в которую подключена вершина, предшествущая начальной вершине полуребра в его примитиве.
Возвращает вершину, которая предшествует начальной вершине заданного полуребра в его примитиве.
Возвращает полуребро, которое предшествует заданному полуребру в том же примитиве.
Возвращает примитив, содержащий полуребро.
Возвращает первичное полуребро эквивалентное заданному полуребру.
Возвращает начальную точку полуребра.
Возвращает начальную вершину полуребра.
Находит и возвращает полуребро с заданными конечными точками.
Находит и возвращает полуребро с заданной начальной точкой или с заданными начальной и конечной точками.
Возвращает следующее полуребро с той же начальной точкой, что и у заданного полуребра.
Возвращает одно из полуребер, содержащихся в примитиве.
Возвращает полуребро с заданной начальной вершиной.
Tells the COP manager that you need access to the given frame.
Returns the default name of the alpha plane (as it appears in the compositor preferences).
Samples a 2×2 pixel block around the given UV position, and bilinearly interpolates these pixels.
Returns the default name of the bump plane (as it appears in the compositor preferences).
Returns the name of a numbered channel.
Samples the exact (unfiltered) pixel color at the given coordinates.
Returns the default name of the color plane (as it appears in the compositor preferences).
Returns the default name of the depth plane (as it appears in the compositor preferences).
Reads the z-records stored in a pixel of a deep shadow map or deep camera map.
Returns fully filtered pixel input.
Queries if metadata exists on a composite operator.
Returns 1 if the plane specified by the parameter exists in this COP.
Returns the aspect ratio of the specified input.
Returns the channel name of the indexed plane of the given input.
Returns the last frame of the specified input.
Returns the end time of the specified input.
Returns 1 if the specified input has a plane named planename.
Returns the number of planes in the given input.
Returns the index of the plane named 'planename' in the specified input.
Returns the name of the plane specified by the planeindex of the given input
Returns the number of components in the plane named planename in the specified input.
Returns the frame rate of the specified input.
Returns the starting frame of the specified input.
Returns the start time of the specified input.
Returns the X resolution of the specified input.
Returns the Y resolution of the specified input.
Returns the default name of the luminence plane (as it appears in the compositor preferences).
Returns the default name of the mask plane (as it appears in the compositor preferences).
Returns a metadata value from a composite operator.
Reads a component from a pixel and its eight neighbors.
Returns the default name of the normal plane (as it appears in the compositor preferences).
Returns the index of the plane specified by the parameter, starting at zero.
Returns the name of the plane specified by the index (e.
Returns the number of components in the plane (1 for scalar planes and up to 4 for vector planes).
Returns the default name of the point plane (as it appears in the compositor preferences).
Returns the default name of the velocity plane (as it appears in the compositor preferences).
Samples a Catmull-Rom (Cardinal) spline defined by position/value keys.
Возвращает значение ограниченное минимумом и максимумом.
Samples a Catmull-Rom (Cardinal) spline defined by uniformly spaced keys.
Принимает значение в одном диапазоне и меняет его на соответствующее значение в новом диапазоне.
Принимает значение в одном диапазоне и меняет его на соответствующее значение в новом диапазоне.
Принимает значение в диапазоне (0, 1) и меняет его на соответствующее значение в новом диапазоне.
Принимает значение в диапазоне (1, 0) и меняет его на соответствующее значение в новом диапазоне.
Принимает значение в диапазоне (-1, 1) и меняет его на соответствующее значение в новом диапазоне.
Выполняет билинейную интерполяцию между значениями.
Samples a polyline between the key points.
Samples a polyline defined by linearly spaced values.
Quaternion blend between q1 and q2 based on the bias.
Computes ease in/out interpolation between values.
Returns the color of ambient light in the scene.
Computes attenuated falloff.
Sends a ray from the position P along the direction specified by the direction D.
Sends a ray from the position P along direction D.
Returns the derivative of the given value with respect to U.
Returns the derivative of the given value with respect to V.
Returns the derivative of the given value with respect to the 3rd axis (for volume rendering).
Возвращает абсолютное значение аргумента.
Возвращает арккосинус аргумента.
Возвращает арксинус аргумента.
Возвращает арктангенс аргумента.
Возвращает арктангенс y/x.
Возвращает среднее значение.
Возвращает кубический корень аргумента.
Возвращает наименьшее целое число, большее или равное аргументу.
Возвращает косинус аргумента.
Возвращает гиперболический косинус аргумента.
Возвращает результат вычисления векторного произведения между двумя векторами.
Вычисляет детерминант (определитель) матрицы.
Возвращает результат вычисления скалярного произведения между двумя векторами.
Computes the eigenvalues of a 3×3 matrix.
Gauss error function.
Inverse Gauss error function.
Gauss error function’s complement.
Returns the exponential function of the argument.
Возвращает наибольшее целое число, меньшее или равное аргументу.
Возвращает дробную часть числа с плавающей запятой.
Возвращает единичную матрицу.
Возвращает обратную матрицу.
Проверяет, является ли значение нормальным конечным числом.
Проверяет, что значение является не числом.
Returns an interpolated value along a curve defined by a basis and key/position pairs.
Возвращает длину вектора.
Возвращает квадрат длины вектора.
Возвращает натуральный логарифм аргумента.
Возвращает десятичный логарифм (по основанию 10) аргумента.
Creates an orthonormal basis given a z-axis vector.
Возвращает наибольшее значение.
Возвращает наименьшее значение.
Возвращает нормализованный вектор.
Возвращает внешнее произведение между аргументами.
Computes the intersection of a 3D sphere and an infinite 3D plane.
Возвращает результат возведения первого аргумента в степень второго аргумента.
Determines if a point is inside or outside a triangle circumcircle.
Determines if a point is inside or outside a tetrahedron circumsphere.
Determines the orientation of a point with respect to a line.
Determines the orientation of a point with respect to a plane.
Возвращает произведение списка чисел.
This function returns the closest distance between the point Q and a finite line segment between points P0 and P1.
Finds distance between two quaternions.
Inverts a quaternion rotation.
Перемножает два кватерниона и возвращает результат.
Rotates a vector by a quaternion.
Creates a vector4 representing a quaternion.
Округляет число до ближайшего целого.
Битовый сдвиг целого числа влево.
Арифметический битовый сдвиг целого числа вправо.
Логический битовый сдвиг целого числа вправо.
Возвращает -1, 0, или 1 в зависимости от знака аргумента.
Возвращает синус аргумента.
Возвращает гиперболический синус аргумента.
Finds the normal component of frame slid along a curve.
Solves a cubic function returning the number of real roots.
Finds the real roots of a polynomial.
Solves a quadratic function returning the number of real roots.
Samples a value along a polyline or spline curve.
Возвращает квадратный корень аргумента.
Возвращает сумму списка чисел.
Возвращает тригонометрический тангенс аргумента
Возвращает гиперболический тангенс аргумента.
Транспонирует заданную матрицу.
Удаляет дробную часть числа с плавающей запятой.
Возвращает расстояние между двумя точками.
Возвращает квадратное расстояние между двумя точками.
Устанавливает два вектора в минимальный и максимальный углы ограничивающего бокса геометрии.
Возвращает центр ограничивающего бокса геометрии.
Возвращает максимум ограничивающего бокса геометрии.
Возвращает минимум ограничивающего бокса геометрии.
Возвращает размер ограничивающего бокса геометрии.
Возвращает ограничивающий бокс геометрии заданного файла.
Устанавливает два вектора в минимальный и максимальный углы ограничивающего бокса геометрии.
Возвращает центр ограничивающего бокса геометрии.
Возвращает максимум ограничивающего бокса геометрии.
Возвращает минимум ограничивающего бокса геометрии.
Возвращает размер ограничивающего бокса геометрии.
Computes the distance and closest point of a point to an infinite plane.
Возвращает относительное положение точки, заданной относительно ограничивающего бокса геометрии.
Возвращает относительное положение точки, заданной относительно ограничивающего бокса геометрии.
Определяет расстояние от uv координаты до геометрии в uv пространстве.
Определяет расстояние от точки до геометрии.
Once you get a handle to a metaball using metastart and metanext, you can query attributes of the metaball with metaimport.
Takes the ray defined by p0 and p1 and partitions it into zero or more sub-intervals where each interval intersects a cluster of metaballs from filename.
Iterate to the next metaball in the list of metaballs returned by the metastart() function.
Open a geometry file and return a "handle" for the metaballs of interest, at the position p.
Returns the metaweight of the geometry at position p.
Добавляет соответствие атрибута локальной переменной.
Вычисляет канал (или параметр) и возвращает его значение.
Вычисляет канал (или параметр) и возвращает его значение.
Вычисляет канал (или параметр) и возвращает его значение.
Вычисляет канал (или параметр) и возвращает его значение.
Вычисляет канал с новым выражением сегмента.
Вычисляет канал с новым выражением сегмента в заданном кадре.
Вычисляет канал с новым выражением сегмента в заданный момент времени.
Вычисляет канал (или параметр) и возвращает его значение.
Вычисляет канал (или параметр) и возвращает его значение.
Вычисляет канал (или параметр) и возвращает его значение.
Вычисляет ramp параметр и возвращает его значение.
Вычисляет канал (или параметр) и возвращает его значение.
Возвращает необработанное значение канала (или параметра).
Вычисляет канал (или параметр) и возвращает его значение.
Вычисляет канал (или параметр) и возвращает его значение.
Возвращает 1, если вход с номером opinput подключен, или 0, если не подключен.
Возвращает полный путь для заданного относительного пути
Returns the parent bone transform associated with an OP.
Returns the parent transform associated with an OP.
Returns the parm transform associated with an OP.
Returns the preconstraint transform associated with an OP.
Returns the pretransform associated with an OP.
Returns the transform associated with an OP.
Generates "alligator" noise.
Computes divergence free noise based on Perlin noise.
Computes 2d divergence free noise based on Perlin noise.
Computes divergence free noise based on Simplex noise.
Computes 2d divergence free noise based on simplex noise.
Generates Worley (cellular) noise using a Chebyshev distance metric.
Generates 1D and 3D Perlin Flow Noise from 3D and 4D data.
There are two forms of Perlin-style noise: a non-periodic noise which changes randomly throughout N-dimensional space, and a periodic form which repeats over a given range of space.
Generates noise matching the output of the Hscript noise() expression function.
Produces the exact same results as the Houdini expression function of the same name.
Generates turbulence matching the output of the HScript turb() expression function.
Generates Worley (cellular) noise using a Manhattan distance metric.
There are two forms of Perlin-style noise: a non-periodic noise which changes randomly throughout N-dimensional space, and a periodic form which repeats over a given range of space.
Derivatives of Perlin Noise.
Non-deterministic random number generation function.
These functions are similar to wnoise and vnoise.
There are two forms of Perlin-style noise: a non-periodic noise which changes randomly throughout N-dimensional space, and a periodic form which repeats over a given range of space.
Creates a random number between 0 and 1 from a seed.
Generate a random number based on the position in 1-4D space.
Hashes floating point numbers to integers.
Hashes integer numbers to integers.
Hashes a string to an integer.
Generate a uniformly distributed random number.
These functions are similar to wnoise.
Generates Voronoi (cellular) noise.
Generates Worley (cellular) noise.
Simplex noise is very close to Perlin noise, except with the samples on a simplex mesh rather than a grid. This results in less grid artifacts. It also uses a higher order bspline to provide better derivatives.
Derivatives of Simplex Noise.
In shading contexts, computes a normal. In the SOP contexts, sets how/whether to recompute normals.
Returns the normal of the primitive (prim_number) at parametric location u, v.
Returns the names of active displays supported in Open Color IO
Returns the names of active views supported in Open Color IO
Imports attributes from OpenColorIO spaces.
Returns the names of roles supported in Open Color IO
Returns the names of color spaces supported in Open Color IO.
Transform colors using Open Color IO
Samples the velocity field defined by a set of vortex filaments.
Returns the value of the point attribute for the metaballs if metaball geometry is specified to i3dgen.
Returns the density of the metaball field if metaball geometry is specified to i3dgen.
Transforms the position specified into the "local" space of the metaball.
This function closes the handle associated with a pcopen function.
Writes data to a point cloud inside a pciterate or a pcunshaded loop.
Returns the distance to the farthest point found in the search performed by pcopen.
Filters points found by pcopen using a simple reconstruction filter.
Returns a list of closest points from a file.
Returns a list of closest points from a file taking into account their radii.
Generates a point cloud.
Imports channel data from a point cloud inside a pciterate or a pcunshaded loop.
Imports channel data from a point cloud outside a pciterate or a pcunshaded loop.
Imports channel data from a point cloud outside a pciterate or a pcunshaded loop.
Imports channel data from a point cloud outside a pciterate or a pcunshaded loop.
Imports channel data from a point cloud outside a pciterate or a pcunshaded loop.
Imports channel data from a point cloud outside a pciterate or a pcunshaded loop.
Imports channel data from a point cloud outside a pciterate or a pcunshaded loop.
Imports channel data from a point cloud outside a pciterate or a pcunshaded loop.
This function can be used to iterate over all the points which were found in the pcopen query.
This node returns the number of points found by pcopen.
Returns a handle to a point cloud file.
Returns a handle to a point cloud file.
Changes the current iteration point to a leaf descendant of the current aggregate point.
Iterate over all of the points of a read-write channel which haven’t had any data written to the channel yet.
Writes data to a point cloud file.
Returns a list of closest points from a file.
Samples a color from a photon map.
Returns the value of the 3d image at the position specified by P.
This function queries the 3D texture map specified and returns the bounding box information of the file.
Creates a CDF from an array of input PDF values.
Creates a PDF from an array of input values.
Limits a unit value in a way that maintains uniformity and in-range consistency.
Initializes a sampling sequence for the nextsample function.
Samples the Cauchy (Lorentz) distribution.
Samples a CDF.
Generates a uniform unit vector2, within maxangle of center, given a uniform number between 0 and 1.
Generates a uniform unit vector2, given a uniform number between 0 and 1.
Generates a uniform vector2 with length < 1, within maxangle of center, given a vector2 of uniform numbers between 0 and 1.
Generates a uniform vector2 with length < 1, given a vector2 of uniform numbers between 0 and 1.
Generates a uniform unit vector, within maxangle of center, given a vector2 of uniform numbers between 0 and 1.
Generates a uniform unit vector, given a vector2 of uniform numbers between 0 and 1.
Returns an integer, either uniform or weighted, given a uniform number between 0 and 1.
Samples the exponential distribution.
Samples geometry in the scene and returns information from the shaders of surfaces that were sampled.
Generates a unit vector, optionally biased, within a hemisphere, given a vector2 of uniform numbers between 0 and 1.
Generates a uniform vector4 with length < 1, within maxangle of center, given a vector4 of uniform numbers between 0 and 1.
Generates a uniform vector4 with length < 1, given a vector4 of uniform numbers between 0 and 1.
Samples a 3D position on a light source and runs the light shader at that point.
Samples the log-normal distribution based on parameters of the underlying normal distribution.
Samples the log-normal distribution based on median and standard deviation.
Samples the normal (Gaussian) distribution.
Generates a uniform unit vector4, within maxangle of center, given a vector of uniform numbers between 0 and 1.
Generates a uniform unit vector4, given a vector of uniform numbers between 0 and 1.
Samples a 3D position on a light source and runs the light shader at that point.
Generates a uniform vector with length < 1, within maxangle of center, given a vector of uniform numbers between 0 and 1.
Generates a uniform vector with length < 1, given a vector of uniform numbers between 0 and 1.
Warps uniform random samples to a disk.
Computes the mean value and variance for a value.
Sensor function to render GL scene and query the result.
Sensor function query a rendered GL scene.
Sensor function to query average values from rendered GL scene.
Sensor function query a rendered GL scene.
Sensor function to save a rendered GL scene.
Returns the area of the micropolygon containing a variable such as P.
Returns the anti-aliased weight of the step function.
Computes the fresnel reflection/refraction contributions given an incoming vector, surface normal (both normalized), and an index of refraction (eta).
If dot(I, Nref) is less than zero, N will be negated.
Sends rays into the scene and returns information from the shaders of surfaces hit by the rays.
Returns the blurred point position (P) vector at a fractional time within the motion blur exposure.
Evaluates surface derivatives of an attribute.
Returns the name of the current object whose shader is being run.
Returns the depth of the ray tree for computing global illumination.
Returns group id containing current primitive.
Returns a light struct for the specified light identifier.
Returns the light id for a named light (or -1 for an invalid name).
Returns the name of the current light when called from within an illuminance loop, or converts an integer light ID into the light’s name.
Returns an array of light identifiers for the currently shaded surface.
Returns a selection of lights that illuminate a given material.
Evaluates local curvature of primitive grid, using the same curvature evaluation method as Measure SOPs.
Returns a material struct for the current surface.
Returns material id of shaded primitive.
Returns the object id for the current shading context.
Returns the name of the current object whose shader is being run.
Returns the integer ID of the light being used for photon shading.
Returns the number of the current primitive.
Returns the ptexture face id for the current primitive.
Returns the depth of the ray tree for the current shading.
Returns an approximation to the contribution of the ray to the final pixel color.
Looks up sample data in a channel, referenced by a point.
Returns a selection of objects visible to rays for a given material.
Returns modified surface position based on a smoothing function.
Evaluates UV tangents at a point on an arbitrary object.
Returns the gradient of a field.
Returns whether a light illuminates the given material.
Loops through all light sources in the scene, calling the light shader for each light source to set the Cl and L global variables.
Interpolates a value across the currently shaded micropolygon.
Finds the nearest intersection of a ray with any of a list of (area) lights and runs the light shader at the intersection point.
Computes irradiance (global illumination) at the point P with the normal N.
Returns 1 if the shader is being called to evaluate illumination for fog objects, or 0 if the light or shadow shader is being called to evaluate surface illumination.
Indicates whether a shader is being executed for ray tracing.
Returns 1 if the shader is being called to evaluate opacity for shadow rays, or 0 if the shader is being called to evaluate for surface color.
Indicats whether the shader is being evaulated while doing UV rendering (e.g. texture unwrapping)
Returns the bounce mask for a light struct.
Returns the light id for a light struct.
Imports a variable from the light shader for the surface.
Returns a BSDF that matches the output of the traditional VEX blinn function.
Returns a BSDF that matches the output of the traditional VEX specular function.
Computes ambient occlusion.
Computes global illumination using PBR for secondary bounces.
Sends a ray from the position P along the direction D.
Imports a value sent by a shader in a gather loop.
Returns the vector representing the reflection of the direction against the normal.
Computes the amount of reflected light which hits the surface.
Returns the refraction ray given an incoming direction, the normalized normal and an index of refraction.
Computes the illumination of surfaces refracted by the current surface.
Queries the renderer for a named property.
Returns the background color for rays that exit the scene.
Evaluates a scattering event through the domain of a geometric object.
Sets the current light
Stores sample data in a channel, referenced by a point.
Calls shadow shaders for the current light source.
Executes the shadow shader for a given light and returns the amount of shadowing as a multiplier of the shaded color.
Imports a variable from the shadow shader for the surface.
Imports a variable sent by a surface shader in an illuminance loop.
Returns the computed BRDFs for the different lighting models used in VEX shading.
Stores exported data for a light.
Use a different bsdf for direct or indirect lighting.
Sends a ray from P along the normalized vector D.
Returns a Lambertian translucence BSDF.
Computes the position and normal at given (u, v) coordinates.
Writes color information to a pixel in the output image
Converts an unicode codepoint to a UTF8 string.
Объединяет все указанные строки в одну строку.
Возвращает 1, если строка оканчивается указанной строкой.
Finds an item in an array or string.
Возвращает 1, если все символы в строке являются буквами.
Возвращает 1, если все символы в строке являются цифрами.
Преобразует integer в string.
Объединяет все строки массива через общий разделитель.
Удаляет символы с начала строки.
This function returns 1 if the subject matches the pattern specified, or 0 if the subject doesn’t match.
Returns the integer value of the last sequence of digits of a string
Converts an UTF8 string into a codepoint.
Converts an English noun to its plural.
Matches a regular expression in a string
Finds all instances of the given regular expression in the string
Returns 1 if the entire input string matches the expression
Replaces instances of regex_find with regex_replace
Splits the given string based on regex match.
Computes the relative path for two full paths.
Удаляет символы с конца строки.
Splits a string into tokens.
Splits a file path into the directory and name parts.
Formats a string like printf but returns the result as a string instead of printing it.
Возвращает 1, если строка начинается с указанной строки.
Удаляет символы с начала и конца строки.
Возвращает длину строки.
Возвращает строку, в которой первые буквы заглавные, а остальные строчные.
Преобразует все символы строки к нижнему регистру.
Преобразует все символы строки к верхнему регистру.
Evaluates an attribute at the subdivision limit surface using Open Subdiv.
Outputs the Houdini face and UV coordinates corresponding to the given coordinates on an OSD patch.
Outputs the OSD patch and UV coordinates corresponding to the given coordinates on a Houdini polygon face.
Returns a list of patch IDs for the patches in a subdivision hull.
Returns primitive number of an adjacent tetrahedron.
Returns vertex indices of each face of a tetrahedron.
Looks up a (filtered) color from a texture file.
The depthmap functions work on an image which was rendered as a z-depth image from mantra.
Returns the color of the environment texture.
Perform UDIM or UVTILE texture filename expansion.
Evaluates an ocean spectrum and samples the result at a given time and location.
Computes a filtered sample from a ptex texture map. Use texture instead.
Looks up an unfiltered color from a texture file.
The shadowmap function will treat the shadow map as if the image were rendered from a light source.
Imports attributes from texture files.
Similar to sprintf, but does expansion of UDIM or UVTILE texture filename expansion.
Computes a filtered sample of the texture map specified.
Computes the rotation matrix or quaternion which rotates the vector a onto the vector b.
Transforms a position from normal device coordinates to the coordinates in the appropriate space.
Returns a transform from one space to another.
Creates an instance transform matrix.
Computes a rotation matrix or angles to orient the z-axis along the vector (to-from) under the transformation.
Builds a 3×3 or 4×4 transform matrix.
Transforms a normal vector.
Преобразует вектор нормали из пространства объекта (Object space) в мировое пространство (World space).
Transforms a position value from Object to World space.
Преобразует вектор направления из пространства объекта (Object space) в мировое пространство (World space).
Computes the polar decomposition of a matrix.
Transforms a vector from one space to another.
Применяет поворот к заданной матрице.
Rotates a vector by a rotation that would bring the x-axis to a given direction.
Масштабирует заданную матрицу в трёх направлениях одновременно (X, Y, Z - задаются компонентами scale_vector).
Returns the closest equivalent Euler rotations to a reference rotation.
Transforms a position into normal device coordinates.
Перемещает матрицу по вектору.
Преобразует вектор нормали из текстурного пространства (Texture space) в мировое пространство (World space).
Transforms a position value from Texture to World space.
Transforms a direction vector from Texture to World space.
Transforms a directional vector.
Преобразует вектор нормали из мирового пространства (World space) в пространство объекта (Object space).
Transforms a position value from World to Object space.
Преобразует вектор направления из мирового пространства (World space) в пространство объекта (Object space).
Преобразует вектор нормали из мирового пространства (World space) в текстурное пространство (Texture space).
Transforms a position value from World to Texture space.
Transforms a direction vector from World to Texture space.
Returns 1 if the VEX assertions are enabled (see HOUDINI_VEX_ASSERT) or 0 if assertions are disabled. Used the implement the assert macro.
Эффективный способ извлечения компонентов вектора или матрицы в переменные типа float.
Reports a custom runtime VEX error.
Извлекает один компонент из вектора, матрицы, массива или строки.
Parameters in VEX can be overridden by geometry attributes (if the attributes exist on the surface being rendered).
Check whether a VEX variable is varying or uniform.
Ends a long operation.
Start a long operation.
Reversibly packs an integer into a finite, non-denormal float.
Prints a message only once, even in a loop.
Prints values to the console which started the VEX program.
Returns one of two parameters based on a conditional.
Создает новое значение, основанное на аргументах, например, создание вектора из компонентов.
Задает один компонент вектора, матрицы или элемент в массиве.
Уступает обработку на определенное количество миллисекунд.
Rearranges the components of a vector.
Reverses the packing of pack_inttosafefloat to get back the original integer.
Reports a custom runtime VEX warning.
Returns the volume of the microvoxel containing a variable such as P.
Вычисляет градиент volume примитива.
Возвращает значение определенного вокселя.
Возвращает индекс нижней левой части volume примитива.
Преобразует индекс вокселя volume примитива в позицию.
Возвращает векторное значение определенного вокселя.
Преобразует позицию в индекс вокселя volume примитива.
Возвращает разрешение volume примитива.
Вычисляет (сэмплирует) значение volume примитива в заданной позиции.
Вычисляет (сэмплирует) векторное значение volume примитива в заданной позиции.
Вычисляет приблизительный диаметр вокселя.